Beste bezoeker,
Heeft u vragen over het ontwerpen met de labelontwerper of over bestellingen of leveringen?
Kijkt u dan eens eerst in de menubalk van FAQ en misschien staat het antwoord reeds beschreven in 1 van de topics... Indien u toch de juiste info niet terugvindt, aarzel dan niet een mailtje te sturen naar info@labelstudio.be, wij helpen u zo snel mogelijk verder!
Veelgestelde vragen over ontwerpen
Hoe werkt de labeldesigner?
Dit handige instrument laat u toe uw persoonlijke label te ontwerpen! Klik op de verschillende kleuren en het preview zal mee veranderen. Klik op de afbeeldingen en het aangeklikte label komt tevoorschijn op het preview. Vul tekst in bij de tekstvelden (let op! hoofdletters en kleine letters worden gedrukt zoals u ze hebt ingegeven!), en bepaal de grootte van het tekstveld door te klikken op de lettergroottes. Indien uw tekst te lang is, kies dan een kleinere lettergrootte. Indien U dit niet doet, zal Labelstudio uw tekst drukken zodat het toch mooi binnen het label geprint wordt. Geeft onze labelontwerper u meer tekstvelden dan dat u nodig heeft? Geen probleem: vul enkel tekst in bij de velden die u nodig hebt en laat de andere leeg: de tekst wordt automatisch gecentreerd.
Kan ik de plaatsing van de objecten op het label kiezen?
Nee, afbeeldingen worden steeds links in het label (bij de tashanger bovenaan centrum) gezet en de tekst wordt altijd gecentreerd. Uw labels zullen er bijgevolg uitzien zoals op het preview. Onze ervaring heeft ons geleerd dat dit het mooiste resultaat geeft.
Ziet mijn label er exact uit zoals op het preview?
Ja, in die zin dat de door u gekozen tekst wordt geprint in het door u gekozen lettertype en grootte en kleur. Indien U niet ingaat op de waarschuwing wanneer uw tekst te groot/te lang is, zal Labelstudio de tekstgrootte aanpassen zodat het toch mooi binnen het label past. De kleuren op uw computer kunnen verschillen van de Labelstudiokleuren: dit is afhankelijk van de instellingen op uw computer en daar kunnen we niets aan veranderen. Maar rood blijft rood, blauw blijft blauw,... enkel de tint kan afwijken.
Kan ik een kleur kiezen die niet bij het kleurenpallet staat?
Nee, al de beschikbare kleuren staan per product aangegeven! Meestal kan u elke kleur verkrijgen bij elk product. In sommige gevallen (vb. de tashanger geen grijs) worden echter enkele kleuren weggelaten omdat het uiteindelijke ontwerp anders niet duidelijk zou zijn.
Kan ik een eigen afbeelding uploaden?
Tot op heden is dit niet mogelijk. Een afbeelding moet immers aan verschillende kenmerken voldoen om verwerkt te kunnen worden door onze specifieke software. U kan uw verlangen wel steeds kenbaar maken via mail zodat wij een zicht hebben op welke afbeeldingen nog ontbreken in ons gamma... wie weet vindt U enkele maanden later dan toch het gewenste thema terug!
Veelgestelde vragen over bestellen
Moet ik een account aanmaken om een bestelling te kunnen plaatsen?
Nee, dit hoeft niet. Een account is vooral handig wanneer u opnieuw wilt bestellen op onze site. Uw profiel is dan al aangemaakt en u hoeft niet weer alle gegevens in te voeren. U kan ook kijken wat u in het verleden hebt besteld: handig voor bijbestellingen.
Ik had graag meer of minder labels gehad dan wat Labelstudio aangeeft
De aangegeven hoeveelheid per product staat duidelijk omschreven. Het is technisch niet mogelijk om minder labels te drukken dan staat aangegeven. Had u graag meerdere labels besteld dan wat staat aangegeven, gelieve dan contact op te nemen per mail voor een persoonlijke offerte.
Ik heb mijn bestelling geplaats en betaald, wat nu?
U krijgt een bevestigingsmail van ons wanneer we uw bestelling en betaling ontvangen hebben. We verzenden binnen de 3 werkdagen na het ontvangen van uw betaling (doorgaans sneller). Ook wanneer uw bestelling verzonden wordt, krijgt u een mailtje.
Kan ik een bestelling bij Labelstudio ook laten inpakken als cadeautje?
Natuurlijk! Vink hiervoor het hokje cadeauverpakking aan bij het bestellingsoverzicht. Zijn niet alle bestelde items bestemd als cadeautje? Gelieve dit dan duidelijk te beschrijven bij "opmerkingen bij de bestelling"... anders worden alle items in het winkelwagentje ingepakt als cadeautje!
Graag een kaartje met boodschap aan het cadeautje? Dat kan ook: noteer de tekst in het veld bij "gift card".
Elke bon heeft een specifieke couponcode waardoor enkel de eigenaar de korting kan opeisen. Na gebruik vervalt deze code en is de bon dan ook onbruikbaar.
Kan ik mijn bestelling laten leveren op een ander adres?
Ja, dat kan! Geef het vereiste bezorgadres op. Let je er wel op dat het adres correct is? Dus dat je ook de naam aanpast. De postbode zal enkel een brief posten wanneer de geadresseerde ook effectief op dat adres gedomicilieerd is.
Ik ben zelfstandige ondernemer en had graag een persoonlijk ontwerp gehad
Neemt u alstublieft contact op via mail info@labelstudio.be en laat uw gegevens en vraag achter. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op voor verdere bespreking!
Veelgestelde vragen over leveringen
Wat is er inbegrepen in de prijs?
In de prijs is het product en BTW inbegrepen. Verzendkost via brievenbuspost bedraagt €2,95 voor België en €3,50 voor Nederland. Vanaf 30 euro nemen we de verzendkosten op ons. Voor Frankrijk, Luxemburg en Duitsland bedraagt de verzendkost €5.95; gratis verzending vanaf €45.
Voor een kleine toeslag kan u kiezen voor een Track and Trace Bpost verzending.
Het kan voorkomen dat we er voor kiezen om jouw bestelling toch per pakketje te versturen, met track and trace code die je via Bpost of postNL ontvangt. Deze extra kosten zijn natuurlijk voor ons. Soms is een bestelling te zwaar of te groot om met een enveloppe verstuurd te worden.
Wat als ik het verkeerde product besteld heb?
Of de verkeerde tekst heb doorgegeven? Bestellingen die zijn verwerkt en geprint kunnen niet meer geannuleerd of aangepast worden. Kijk daarom altijd goed de overzichtspagina na op spellingsfouten (hoofd- en kleine letters), kleurkeuze, lettertype,... Inkomende bestellingen zullen niet geprint worden binnen het volgende uur. Als U dus binnen deze tijd uw fout hebt ingezien, kan u razendsnel een mail sturen met daarin de aangepaste versie duidelijk beschreven zodat we uw bestelling alsnog kunnen veranderen! Bestellingen kunnen dus binnen de tijd nog aangepast worden maar nooit geannuleerd of terugbetaald worden.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
We verzenden uw bestelling via de verzendmethode van uw keuze binnen de 2 werkdagen nadat we uw betaling hebben ontvangen. Soms is dit vroeger, zonder meerkost uiteraard! U krijgt hiervan een email bericht in uw mailbox. Hebt u geen mailtje van ons ontvangen? Controleer dan je spambox.
Standaard verzending brievenbuspost: doorgaans vindt de levering plaats binnen 2-5 werkdagen. In uitzonderlijke gevallen kan dit oplopen tot 10 werkdagen. Hebt u alstublieft geduld alvorens ons te mailen?
Track and Trace Bpost verzending: U hebt hiervan een aparte mail ontvangen. Via deze link kan u de status volgen. Doorgaans vindt de levering de volgende werkdag plaats. (Labelstudio is niet verantwoordelijk voor afwijkingen in de levertijd vb. stakingen, overmacht,...)
Kijk zeker na af het verzendadres correct en volledig (busnummer) is! Een postbode post een brief niet op een adres waar u niet bent gedomicilieerd!
Maakte u een fout in uw adres? Dan is dat de reden waarom de bestelling niet toekomt. Die verantwoordelijkheid ligt uiteraard bij uzelf. Brievenbuspost heeft geen track and trace, maar die brieven komen meestal wel retour naar ons (opgelet, dit kan maanden duren). In dat geval kan u ons mailen met de vraag om uw bestelling te herdrukken aan een kortingstarief zodat u toch snel uw bestelling in huis hebt. De bestelling die retour komt posten we overigens nog een keertje gratis naar het juiste adres.
Wat als ik ontevreden ben over mijn bestelling?
Hebt u klachten? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via info@labelstudio.be, beschrijf het probleem en laat uw contactgegevens na. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op en werken samen aan een oplossing!
Door het gebruik van jullie producten, heb ik schade aan mijn goederen!
Per product zenden we steeds een gebruiksaanwijzing mee. Wanneer u deze niet goed toepast (vb. instrijklabel ingestreken op delicaat textiel, te lang gestreken,...), kunnen wij hier niet verantwoordelijk voor gesteld worden.
Kan ik mijn bestelling retour sturen?
Ja, maar alleen niet-gepersonaliseerde producten. Het aankoopbedrag wordt binnen 30 dagen teruggestort. De niet-gepersonaliseerde producten kunnen, op kosten van de koper, geretourneerd worden naar Labelstudio, Rommersheide K 15 te 2960 Brecht. Het herroepingsrecht is niet van toepassing op onze gepersonaliseerde producten doordat de producten persoonlijk van aard zijn. Zie hiervoor artikel 10.14 uit de algemene voorwaarden.
Werd uw vraag niet beantwoord na het lezen bovenstaande tekst?
Aarzel dan niet en neem contact met ons op via info@labelstudio.be